miercuri, 29 mai 2013

Chec cu nuca , mere si ciocolata

Un chec cu care mi-a starnit pofta sora mea. Reteta  apartine Liei , dar eu am schimbat alunele cu nuca pentru ca nu aveam in casa , iar ciocolata - cu lapte in cazul meu -  nu am dat-o pe razatoare ci am taiat-o marunt pentru ca doream sa se simta bucatele de ciocolata. L-am facut in forma de tort , de aceea a si iesit mai "scund".


Avem nevoie de:
- 200 g unt  , 200 g faina , 200 g zahar pudra , 1 lingurita praf de copt , 4 oua , 1 lingura extract de vanilie, 100 g ciocolata cu lapte , 100 g miez de nuca , 2 mere , 1/2 lingurita scortisoara macinata
- unt , faina pentru uns tava , zahar pudra pentru decor

Preparam asa :
Ouale se separa . Ciocolata se taie bucatele mici. Merele se curata , se rad si se storc de suc. Miezul de nuca se prajeste usor intr-o tigaie uscata si se toaca grosier.
Untul la temperatura camerei se mixeaza cu 100 g zahar pudra , se adauga extractul de vanilie si pe rand cate un galbenus.
Albusurile se bat spuma tare cu 100 g zahar pudra si se aduga ca grija la amestecul cu unt.
Faina se cernbe cu praful de copt si scortisoara si se adauga treptat in amestecul cu unt. Se adauga si nucile tocate.
Merele se amesteca cu ciocolata si se adauga la compozitie.
Forma se unge cu unt si se tapeteaza cu faina , se toarna in ea compozitia , se uniformizeaza si se pune in cuptorul preincalzit la 180 grade , pentru cca. 45 de minute , pana cand checul se desprinde usor de pe margini si  trece testul cu scobitoarea.
Se lasa la racit in forma.


Se pudreaza cu zahar si se serveste ca atare sau alaturi de o inghetata buna.




14 comentarii:

  1. Si eu il am pe lista, numai ca la mine acasa dulciurile cu ciocolata sunt la putere. Dupa cum ai vazut, printre ele am reusit sa fac o reteta fara cioco, dar al meu sot deja m-a intrebat cand ii fac un dulce ciocolatos.
    Bun si in forma de tort!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Stie el sotul tau ce stie . Any , nu vei regreta daca il faci , dar deja cred ca stii asta si de la alte fete care l-au facut.

      Ștergere
  2. Aceeasi textura grozava iar gustul de mi-li-oa-ne ! My favorite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci sis ca mi l-ai readus in prim plan , chiar e tare bun, s=a mancat rapid , pana a doua zi nu am reusit sa salvez decat o feliuta.

      Ștergere
  3. Pyszne ciasto, idealne na weekend:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...