vineri, 1 februarie 2013

Gulas cu galuste "ciupite" (csipetke)

La mine e "saptamana maghiara" , poate devine luna maghiara , pentru ca am luat o carte de bucate din Ungaria , iar retetele de acolo ma incanta tare de tot. Partial , sunt retete deja "testate" in copilarie, bunica mea fiind de origine maghiara. Pe langa carte , m-am aprovizionat si cu paprika de la mama ei de acasa.
Asa ca am purces la treaba , am tradus si executat o reteta de gulas. De data asta l-am servit cu niste galuste "ciupite" sau csipetke.


Avem nevoie de : 
- pt. galuste: 1 ou batut , sare , 2 linguri de ulei si faina cat cuprinde ( cca. 10 linguri )
- pt. gulas:  2 cepe mari tocate fin , 4-5 limnguri ulei , 400 g carne de vitel taiata bucatele mici ( foarte mici in cazul meu , cca 1,5/1,5 cm ) , 2 l apa , 2-3 lingurite sare , 2 linguri paprika , 1 rosie decojita taiata cubulete , 1/2 ardei gras verde , 1/2 pastarnac ras , 1/2 morcov (mare) ras , 2 catei de usturoi pisati , 1 lingurita rasa chimion , piper negru macinat , 1 lingura   pasta de ardei ( de la mine "citire")

Preparam asa :
Pt. galuste se amesteca  oul batut , sarea ,  uleiul si se adauga faina cat cuprinde ( cca. 10 linguri ) pana se formeaza un aluat ferm . Se lasa sa se odihneasca 5 minute , apoi se ciupesc bucatele care se pun la fiert in apa cu sare ( apa care clocoteste deja ) si se lasa pana se ridica la suprafata. Se scot si se stropesc cu putin ulei pentru a nu se lipi intre ele .
Se soteaza ceapa in ulei pana devine aurie , se adauga paprika si 50 ml apa . Cand da in clocot , se adauga carnea si se soteaza cateva minute , apoi se adauga restul de apa , chimionul si piperul. Se lasa la fiert , cam 50 de minute , pana se inmoaie carnea , adaugand apa daca este necesar. Se adauga pastarnacul , morcovul , ardeiul taiat cubulete mici, pasta de ardei  si rosia si se lasa la fiert inca 40-50 de minute.
Se sareaza , se adauga usturoiul si se mai lasa la fiert 20 minute.
Pe parcurs se mai poate adauga apa in functie de consistenta pe care o doreste fiecare ( mai gros sau mai "supa").


Se serveste cu galustele ciupite.

Cu aceasta reteta particip la Provocarea "Dulce Romanie" sustinuta luna aceasta de o persoana tare draga mie - Ioana .

15 comentarii:

  1. Cum imi place mie... as veni la masa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Cred ca este cel mai reusit gulas din viata mea , noua ne-a placut tare mult. Multumesc de vizita Adriana

      Ștergere
  3. Ne place mult!Atat de mult de nu a apucat nici o postare :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine si ma bucur ca ti-ai facut timp sa participi.Daca n-as fi mancat azi la munca "ciupite",iti furam o portie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ioana si ma bucur ca esti gazda tu luna aceasta.

      Ștergere
  5. Am gatit si eu dupa reteta ta si a iesit foarte foarte bun. Multumesc pentru reteta!

    www.creatiffa.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Creatiffa, ma bucur ca v-a placut. Ai un site frumos, imi place mult.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...