luni, 23 iulie 2012

Mini-tarte cu fructe de padure

In febra fructelor  de padure , m-am gandit sa fac aceste tarte. Am adunat fragute , coacaze rosii si negre , afine proaspete si am decongelat niste zmeura si merisoare si am trecut la treaba . Crema este una de lapte cu vanilie. Am zmeura , am vanilie , deci pot participa la Provocarea "Dulce Romanie" , initiata de Mihaela si sustinuta luna aceasta de Cosmin & Daiana.


Avem nevoie de :
- pt. aluat: 100 g faina, 1 galbenus de ou , 40 g zahar , 60 g unt , un varf de lingurita de praf de copt
- pt. crema : 50 g unt , 250 ml lapte , 80 g zahar , 50 g faina , 1/2 pastaie de vanilie
- fructe de padure: fragute , coacaze rosii si negre , afine, zmeura si merisoare , tort jelee rosu
- forma : 14 cm diametrul ( 2 bucati )

Preparam asa :
Fructele de padure proaspete se spala sub jet de apa rece si se lasa la scurs (cele congelate le-am decongelat).


Faina se cerne cu praful de copt , se adauga zaharul , untul moale si galbenusul si se framanta un aluat omogen. Se inveleste in folie alimentara si se da la rece 15 minute . Apoi se imparte in doua bucati egale si se intinde cate o foaie pentru fiecare forma . Se tapeteaza cu unt fiecare forma si se aseaza foaia . Se inteapa din loc in loc cu furculita , se aseaza hartie de copt si se pun boabe de fasole uscata ( pentru a nu lasa aluatul sa creasca prea mult ). Se dau formele la copt , in cuptorul preincalzit la 170 de grade , pentru 15 minute . Apoi se scoate hartia de copt cu boabele de fasole si se mai lasa in cuptor 10 minute . Se scot si se lasa la racit .
Intre timp se prepara crema de vanilie . Se pune untul la topit intr-o cratita , se adauga laptele treptat . pastaia de vanilie se taie in doua si se scot semintele . Se adauga semintele in lapte , apoi se adauga zaharul in ploaie , faina tot in ploaie amestecand continuu cu un tel pentru a nu se forma cocoloase . Se lasa pe foc , amestecand continuu , pana se ingroasa crema . Se lasa putin la racit si se toarna peste blaturi.
Fructele de padure se aseaza deasupra cremei .
Tort jelee se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj si se toarna peste fructe.


Se lasa pana se intareste jeleul si se pot servi .

26 de comentarii:

  1. Arata minunat! iau eu a doua bucata :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Felia asteapta sa fie mancata, asa de bine arata. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sper sa mai gasesc si eu una, fiindca am tot dat roata restaurantului tau in asteptarea noutatilor si acum ca am vazut ceva atat de apetisant, sper sa nu se fi terminat, prea arata bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gelutza , stii ca am o perioada tare aglomerata , o sa apar ceva mai rar , dar promit sa nu abandonez. O felie macar gasesc si pentru tine . Te pup.

      Ștergere
  4. Super faine tarte si apetisante.
    Sa ai o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Delicioase tartele astea, mai ales cu fragute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac fragutele , poate trebuia sa fac doar cu fragute , dar nu aveam suficiente .

      Ștergere
  6. Cat de frumoase sunt, as infuleca rapid de tot una!

    RăspundețiȘtergere
  7. mai ai???:)))) minunate tartele tale!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum arata sectiunea aia,o vreau eu,arata de milioane!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Off,cat imi plac, ador fructele de padure.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac mult , aici m-am bucurat din plin de ele , mai putin de mure pe care nu le-am vazut deloc .

      Ștergere
  10. Am vazut eu bine sau ai pus si fragute? Nu stiam ca sunt si in Finlanda. Arata asa de bine tartele tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt si in Finlanda . Acum incep sa dispara , le-a trecut sezonul . Dar am mancat fragute anul acesta de ne-am saturat , inclusiv spuma cu fragute am facut, in loc de capsuni :)

      Ștergere
  11. Foarte frumoase tartele dar s pozele sunt minunate!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...