miercuri, 6 iunie 2012

Bliny - clatite rusesti

Am gasit reteta scrisa de Lilly pe Arta Culinara  , mi-a placut pentru ca se fac mult mai repede si mai usor  decat clatitele americane , asa ca am incercat si eu reteta . Un mare minus - ies prea putine si sunt prea bune :) Faceti cantitate dubla , tripla , sa aveti , altfel veti regreta .
Eu m-am abatut putin de la reteta originala , adica am pus mai putina sare si mai mult zahar , pentru ca le doream mai dulci si pentru ca picea mea de multe ori le mananca goale si sigur nu i-ar fi placut daca erau sarate. Faceti exact varianta Lilianei daca doriti sa le serviti cu ceva sarat , gen somon marinat , gravlax .


Avem nevoie de :
- 1 ou, 25o ml kefir /lapte acru  , 1 lingura zahar, 1 varf de lingurita lingurita sare ,1 sfert lingurita bicarbonat de sodiu , 50 ml apa fierbinte, 130 g faina

Preparam asa :
Oul se amesteca cu sare , zahar si kefir/lapte acru . Bicarbonatul se dizolva in apa si se adauga la amestecul anterior . Se adauga faina in ploaie  si se amesteca bine , sa nu ramana cocoloase .
Se da amestecul la frigider pentru 10 minute .
Se unge o tigaie cu putin unt ( doar la prima clatita ) , apoi se toarna cu polonicul din amestecul de clatite . Se lasa pana fac balonase deasupra , apoi se intorc .
Mi-au iesit 8 bucati , prea putine :)


Noi le-am servit cu gem , cu crema nutella si capsuni .


Sunt delicate , pufoase , extraordinar de bune .


 Multumesc Lilly .

18 comentarii:

  1. Am sa le incerc si eu, nu am mai mancat pana acuma, sa-ti traiasca ajutorul ingeras!

    RăspundețiȘtergere
  2. Putin dar bun,arata foarte bine cu ciocolata aceea deasupra.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt o bunatate. Si mama ne facea, dar mai subtirele. Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe!!!!!Neaparat trebuie incercate!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Io is la dieta ,dar am voie sa ma uit si sa balesc da ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Dori, ma bucur ca le-ai incercat.Si mi-ai adus aminte de ele.

    RăspundețiȘtergere
  7. Irezistibile, m-as infige in ele cat ai zice '' clatite'' :)
    Ma tenteaza rau cand le vad asa frumoase cu finetti si capsuni!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...