vineri, 20 ianuarie 2012

Tort "Vis de vara"

Pe principiul iarna car si vara sanie , am facut si eu tortul acesta varatic , acum in miezul iernii . O explozie de arome , blat cu migdale , crema de quark si lapte condensat , afine si o inima din jeleu de zmeura .


Avem nevoie de :
- pt. blat :3 oua , 3 linguri de zahar , 2 linguri faina , 2 linguri migdale macinate fin, un praf de sare
- pt . crema : 250 g quark , 250 g lapte condensat , 250 ml frisca lichida ,2 linguri zahar pudra, 16 g gelatina
- pt . jeleul de zmeura : 200 g zmeura , 3 linguri de zahar , 6 g gelatina
- 200 g afine , tort jellee


Preparam asa :
Pentru blat se separa albusurile de galbenusuri . Albusurile se bat "bat "cu un praf de sare , se adauga treptata cate o lingura de zahar si se bate in continuare pana se dizolva zaharul . Se adauga cate un galbenus , apoi cate o lingura de faina , omogenizand cu o lingura , apoi se adauga migdalele macinate si se amesteca bine tot cu lingura , de jos in sus .
O forma de copt se tapeteaza , se toarna in ea compozitia , apoi se da la cuptor , la 170 grade ( preincalzit) timp de 20 minute ( pana cand scobitoarea infipta in centru iasa curata ). Se lasa blatul la racit .
Pentru jeleu se pune zmeura impreuna cu zaharul pe foc pana se dizolva zaharul . Se paseaza cu blenderul si se tree prin sita pentru a elimina semintele ( sita mea e cam mare si au mai scapat cateva , dar nu ma deranjeaza). Gelatina hidratata in prelabil cu 2 linguri de apa rece , se pune la topit pe baie de aburi sau la microunde . Se incorporeaza in amestecul de zmeura cu zahar si se omogenizeaza . Amestecul se toarna intr-o forma tapetata cu folie alimentara si se da la rece cca. 1 ora , pana se intareste( eu am facut jeleul cu o zi inainte).
Pentru crema se hidrateaza gelatina cu 50 ml apa , apoi se topeste pe baie de aburi . Se lasa cateva minute sa se racoreasca . Quark-ul se amesteca cu zaharul pudra , laptele condensat . Frisca se bate. Gelatina racorita se adauga in amestecul de quark si lapte condensat , se omogenizeaza , se aauga frisca si se amesteca bine pentru a se omogeniza . Crema obtinuta se imparte in doua .
In forma de tort cu inel detasabil se aseaza hartie de copt , inclusiv pe margini . Se aseaza blatul , se toarna 1/2 din crema si se da la congelator 10-15 minute . Se scoate , se aseaza jeleul de zmeura si se acopera cu restul de crema . Se da din nou la congelator 10 minute .
Tort jellee se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj .
Tortul se acopera cu afine , se pensuleaza deasupra cu tort jellee si se da la frigider pentru 3-4 ore .


Dupa 3-4 ore de stat la frigider , se scoate inelul formei , se dezlipeste usor hartia de copt de pe tort si se feliaza .

28 de comentarii:

  1. Eu daca vin la tine am si zapada si un vis de vara!As fi fericita!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat... sectiunea vorbeste de la sine. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat,fructele de padure sunt preferatele mele!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. wow ce bunatate aici...arata super...si gustul cred ca a fost minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Numai din descrierea ta deja nu mai pot, dapoi cand vad imaginea...:(

    RăspundețiȘtergere
  6. Hi,hi...vede-te-as si-n costum de baie, pregatindu-l, cuscra draga...vin si eu pe sezlong la o felie, pregateste un ceai cald si-o felie generoasaaaa, te rog! ;-) puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti de coma . Am ras cu lacrimi . Sezlong in nameti de zapada , ar fi ceva total ,original .

      Ștergere
  7. N-am gustat dar stiu dupa cum arata ca trebuie sa fie foooooarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  8. O grozavie aromata de vara , iarna , de ce nu !!! Imi place !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce nu ...asta am spus si eu . Nu e chiar asa cum ar trebui , cu fructe proaspete , dar e bun si asa .

      Ștergere
  9. wow!!! arata asa de bine!!!! sunt convinsa ca e delicios!! te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  10. Sectiunea e criminala!;) Ador fructele de padure!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...